Kaljukindel toetaja    |
16. märts 2018

Jalgpall keerleb toidu ümber!

Nõmme Kalju ametlikuks toitlustajaks alates aastast 2016. on FreshFood, toitlustades esindusmeeskonda nii hooaja ettevalmistamisel kui terve hooaja vältel. Lisaks on FreshFoodi fännipuhvetid pakkumas Nõmme Kalju kodumängudel liiga parimat toitlustust pealtvaatajatele ning VIP-külastajatele. 

Tõsi, varasemalt tegutses FreshFoodi eestvedaja Martti Arnek Seiklusjutte Maalt ja Merelt nime all, kuid nüüd on Martti otsustanud pubipidamisest loobuda ja nagu nimigi ütleb, keskendub värskele toidule ning pakub buffeettoitlustust lõunasöögirestoranides ning imemaitsvaid võileibu, wrappe ning suupisteid ka cateringina.

Kui kvaliteet on kõige tähtsam!

Sa tead kindlasti vähemalt kümmet ütlust toidu ja söömise kohta. Mõne rahva puhul öeldakse isegi, et kogu nende elu keerleb üksnes toidu ümber. Pole ka ime, ilma söögita peab inimene vastu heal juhul mõne kuu ja enamik inimesi muutub närviliseks juba ainuüksi siis, kui üks söögikord vahele jääb. Toit pole aga üksnes kütus, mida me vajaduse järgi hammaste vahelt sisse pressime. Tänapäeval on toit elustiil, nauding, suhtlusvahend, puhkus ja veel kümneid teisi eluliselt olulisi asju.

Niisiis, kui räägime toidust, siis on tänane keskne märksõna kvaliteet. Me tahame ja vajame sööki, kuid me tahame süüa naudinguga. Lisaks matemaatiliselt kokku löödud kaloritele, valkudele ja rasvadele, peab toidul olema ka maitse ning me ei mõtle selle juures vaid soola ja ketšupit.

Tänaseks juba üsna suureks toidutootjaks kasvanud Freshfood alustas lihtsalt kuid maitsvalt. Igaüks meist oskab teha võileiba, kuid kuidas teha võileiba nii, et see oleks maitsev ka mitu tundi peale valmistamist? Leida just see õige retsept, mis võimaldas tanklast või kohvikust kaasa võetud võileival püsida meeldiv ka tunde peale tootmist, oli ettevõtte esimeseks katsumuseks. Näib, et see õnnestus, sest täna toodab ettevõte igas kuus üle 30 000 võileiva ja neid ostetakse iga päev kõikjal üle Eesti. Kuid kui võileivad tehtud tekib peagi huvi ka kogukama kõhutäie järele.

Kvaliteet jõuab taldrikule

Kuidas muuta lihtne ja igapäevane toit maitsvaks ja ka välimuselt nauditavaks, oli toitlustusega tegeleva ettevõtte Freshfood järgmine keskne ülesanne. „Me alustasime oma toitlustustegevust ühe tavalise töölissööklana, kus käis päevas heal juhul 50 inimest ja seda majas, kus pidanuks töötama 1000 inimest. Selge see, et need numbrid omavahel kuidagi ei sobinud, aga sellel oli ka põhjus. Söökla, mille üle võtsime, oli üsna niru nii välimuselt kui ka kvaliteedilt. Täna külastab sedasama sööklat iga päev umbes 500 inimest ja seegi arv võiks olla suurem, kui sinna mahuks rohkem inimesi. Oleme aastatega muutnud nauditavaks nii toidu kui ka keskkonna, kus seda süüakse,ˮ kõneles Freshfoodi üks asutajatest Martti Arnek.

Ettevõttel, mis alustas võileibade ja ühe tagasihoidliku lõunasöögikohaga, on tänaseks üle linna viis lõunasöögikohta ja iga päev teenindatakse neis üle tuhande inimese. Kõikjal, kus nad toidu pakkumisega algust teevad, on aga eesmärk sama – kvaliteet. „Ühel hetkel me loobusime lihatööstustest hakkliha ostmisest. Põhjus oli taas kvaliteedis. Pakutav hakkliha oli lihtsalt meie eesmärkide saavutamiseks liiga kehv. Hankisime omale korraliku hakklihamasina ja edasi oleme ostnud vaid liha, millest ise hakkliha teeme. See on küll meile töömahukam kui valmis hakkliha ostmine, kuid saadav tulemus ületab varasemat märkimisväärselt,ˮ rääkis Freshfoodi lõunasöögirestoranide peakokk Jelena Vjunenko.

Peakoka sõnul tuli palju panustada ka menüüsse. Arvestada tuli nii klientide juba väljakujunenud soove kui ka ihalust millegi uue ja põneva järele. Niisama tähtis on menüü vaheldusrikkus ja silmas tuleb pidada kindlasti ka hinda. Lõunasöökide puhul on hinnal väga suur tähtsus, sest kuu peale kokku kulub inimesel lõunasöögile päris suur hulk raha. Seega peab lõunasöök olema küll piisavalt suur ja maitsev, kuid samas maksumuselt üsna optimaalne.

Toidab jalgpalli

Kuid kui midagi hästi välja tuleb, siis ei saa seda pikalt purgis kinni hoida. Nii on saatus viinud Freshfoodi kokku jalgpalliklubiga Nõmme Kalju. Sportlased teatavasti vajavad korralikku toitu. Ja spordi puhul tähendab see korralik juba märksa enamat kui lihtsalt maitsev taldrikutäis sööki. Täna toitlustab Freshfood kogu Nõmme Kalju meeskonda, nii mängijaid kui ka treenereid.

Sportlaste toitlustamise juurest jõuti järgmise arenguni. Nüüd on Freshfoodi menüüsse lisandunud ka tänavatoit, et pakkuda kõhutäit ja maitseelamust ka jalgpallisõpradele. Ehk siis, kui lähed staadionile nõmmekate mänge vaatama, saad sealtsamast ka ühe mahlase Freshfoodi burgeri, mis on tehtud värskest toorainest ja nende oma retsepti järgi küpsetatud pihviga. Räägitakse, et osa jalgpallipublikust pidi Nõmme Kalju mänge vaatama tulema just selle burgeri pärast.

„Sellest burgerist on tõesti ka meie kõrvu legende jõudnud. Ja eks see ole ka kirega tehtud. Tegime enne esimest burgerite pakkumist kümneid ja kümneid teste. Kutsusime sõbrad külla ja panime lauale hulga burgereid, et saada teada milline neist on see kõige parem ning kuidas tuleks seda nii valmistada, et tulemuseks oleks kõrge kvaliteet ning ka kiirus. On ju tänavatoidu puhul kiirus kvaliteedi kõrval võtmetegur,ˮ tunnistas Martti.

Samasuguse kirega on valminud ka kõik teised Freshfoodi sedelil olevad tooted. Olgu need siis võileivad ja salatid, mida võid tanklatest pikal sõidul kosutuseks osta või suupistevaagnad, mida on mugav sünnipäevalauale panna.

Roosad Pantrid kiidavad!

Nõmme Kalju fännirühmituse Roosade Pantrite üks eestvedajatest Urmas Myrgel jagas Kalju pressiteenistusele kommentaare Freshfoodi toitlustuse kohta Hiiu staadionil. Kes oleks parem hinnanguid jagama, kui inimene, kes toetab oma lemmikmeeskonda kõikidel staadionitel üle Eesti ning puutub kokku ka nendel staadionitel oleva toitlustusega.

„Ilma igasuguse subjektiivsuseta väidan, et Freshfood pakub Premium liiga parimat toitlustust. Vutitoitlustuse üks olulisemaid komponente on stabiilsus. Sa võid ühel mängul uhke grillipeo korraldada, aga kui järgmisel serveerid hingehinna eest kuivanud viineripirukaid ja sooja neljaeurost õlut, siis võõrustajana uhke küll millegi üle olla ei saa,ˮ kommenteeris Myrgel Premium liiga toitlustust.

„Selline labiilne teenindus mõjub kehvalt ka kassale. Kui klient ei saa teenusele kindel olla, siis sööb ta ennem mängu lihtsalt kõhu täis! Kalju mängudel neid muresid pole. Sama kindel kui on surm ja maksud, on ka see, et Martti on Kalju kodumängudele kuhja imemaitsvaid burgereid valmistanud,ˮ lisas ta.

Kiidusõnu jätkub Myrgelil lisaks burgeritele ka käsitsi valmistatud küüslauguleibadele: „Kui rivaali mängul pakub konkureeriv toitlustaja pruune betoonitükikesi, siis Hiiul serveeritavatest küüslauguleibadest pole titepepugi pehmem.ˮ

„Loomulikult on teeninduse oluline osa ka hind. Hea, et Freshfood ei läinud absurdi kiskuva hinnaralliga kaasa ja hinnad letis olid jätkuvalt mõistlikud. See ilmselt kajastus ka teenistuses. Kui nii mõnegi teise mängukorraldaja toitlustustelgi juures käis publik ainult hindade üle naermas, siis Martti käest ostis mõni kojugi kaasa! Samas joones jätkata!ˮ lausus Myrgel lõpetuseks.